torsdag 14. mai 2015

Venner

"Alle trenger en liten VENN,
 og viss du ikke har en bør du skaffe deg en,
For gode venner er godt å ha,
 om DU er lei deg eller DU er glad"

Dette er refrenget i en sang som Thea lærte i barnehagen, og som jeg stadig vekk går og nynner på. Denne sangen sier mer enn man tror, det er veldig viktig med gode venner, og ikke minst det er veldig viktig med venner som både er der i gode men også i vanskelige tider. Og for meg og Thomas er gode venner veldig viktig akkurat no. Det er godt å ha venner man kan stole på, det er godt med venner som kaller en spade for en spade og dermed gir meg beskjed om enten å roe ned, eller skjerpe meg eller no må du speede opp. Det er veldig viktig å ha gode venner som rett og slett er der, når en trenger det enten for en klem eller for å bare lytte. Jeg er glad jeg har sånne gode venner i livet mitt, og alle som en betyr veldig mye for meg. Det er også godt for Thomas å ha sine venner, enten via nettet eller dei som er på besøk hos han her, og ikke minst klassekompiser som er der for han. Ja vi går gjennom tøffe tider, og tøffere blir det helt sikkert, men da er det godt å vite at vi har familie og venner som er der for oss, som stiller opp bare vi spør, som bryr seg om hva som skjer og som rett og slett passer på oss, det er godt å vite at dei finnes, vi trenger det veldig akkurat no, ikke bare jeg og Thomas, men også resten av familien.
Dei to siste dagene har vært gull for oss, vi har fått tilbrakt tid med venner som betyr mye for oss, vi har fått være med i konfirmasjon til en av Thomas sine kompiser og vi har fått vært sammen som en helt vanlig, normal (så normal som man kan få det i hvertfall) familie ute på tur. Det har vært en skikkelig vitamin innsprøyting for oss, og ikke minst det var godt å komme seg bort om det så var bare for et døgn. Vi har hatt en flott tur, Thomas taklet alt veldig bra, han smakte i hvertfall på maten, han prøvde, så får det heller være at vi måtte fylle på ekstra, det gikk bra det også.
Selv om vi har gode venner her hjemme, har vi også gode venner andre steder rundt i verden, og akkurat no blør hjertet mitt for en liten venn i England som desverre ikke har det så bra akkurat no, han er ikke bra og har måttet gjennom en ny operasjon, tenker mye på lille Aayan i desse dager, og vi håper og ber om at det må gå den rette veien for han.
Den siste uken har vært rolig for oss, det har vært godt, selv om det både har blitt en tur inn på sjukehuset, mest for å sjekke vekt, den går desverre ned, men vi håper den vil snu med litt kraftigere kost og med litt mer mat inntak selv, neste uke blir nok mye mer hektisk, vi skal til Trondheim igjen, klar for Kur B, og da håper vi det går like greit som det gjorde sist, så vi satser på å komme oss fort hjem igjen.
Men før det skal vi feire 17.mai, vi skal kose oss med familie og venner og bare nyte helgen så godt vi kan.
Nyt dagene og vennene dine du også, husk at dei er viktige brikker i livet som vi alle må ta vare på som om det var skjøre egg.

 Ut på tur, aldri sur...

 Mine flotte og herlige barn..
 Kirketid, en stund for ettertanke og konfirmanten...


 Vi kosa oss ja...



 Den flotte konfirmanten sammen med sin mor, og sin søster. Glad i dere alle 3 <3

 Vått og surt på vei mot fagre sunnmøre....
Da er det natt og roen har senket seg, så med desse ord sier jeg over og ut fra Roald...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar