lørdag 2. september 2017

Valgets kval

I desse valg tider er det nok mange som lider valgets kval, hvem skal få min stemme, skal jeg i det hele tatt gidde å stemme, kanskje like greit å bare sitte i sofaen og være sofa velger....mange 18 åringer skal stemme for første gang, og Thomas er en av dei, og med en klar beskjed fra ho mor om at stemme det skal du, så sliter han nok med å finne ut hvem han skal stemme på. Har oppfordret han til å se valg sendinger på tv, men det gidd han i hvertfall ikke, dei prater bare i munnen på hverandre, er bare grinete og krangler med alt og alle er beskjeden jeg får fra han som skal stemme for første gang. Men likevel har han gjort seg opp en formening om hvem han ikke skal stemme på. Og den har han tatt ut fra hvem som er mest opptatt av å sverte andre. Jaja, bare gutten stemmer er ho mor fornøyd. Men skjønner godt at mange sliter, for i Norge i dag har mange eller dei fleste det veldig godt. så er det da mulig å få det enda bedre?? Jeg kjenner på den at jeg blir oppgitt og lei av all svartmalingen som kommer fra mange såkalte rikspolitikere, sånne som er i media støtt og stadig, men dei kommer ikke med egen politikk, viktigste er vist å snakke ned alle andre. Politikere lover og lyger er det mange flere enn meg som sier, en viss sannhet er det nok i det, for enkelte ganger virker det som om at MAKT er viktigere enn norges befolkning.
Men før vi skal gå til stemmeurnene skal jeg og Thomas ha nok en trønder uke, og da er vi enda nærmere målet om å bli ferdig behandlet. Så blir det spennende å se hvem av våre venner som er innlagt samtidig som oss denne gang.
Denne uken her som snart er over har i hvertfall ikke vår verden stått stille, for slik har det blitt at den uken man er hjemme så skal alt annet skje. Så da har vi rukket en tur på BUP med Thea, 2 blodprøve turer er gjennomført, en fotballkamp er arrangert, ei miniturnering er avholdt, og en dagstur til Tønsberg for å møte Adrian og Maria er gjennomført, så da får det bare være at gulvene ikke har blitt vasket denne uken, ja ikke enda i hvertfall, har en dag igjen..Pakking gjenstår, samt noe bretting av klær og litt mer andre huslige sysler så får man se hva man rekker. Burde vel ha vært og hilst på statsministeren også, for å si at i min verden er ihvertfall ikke Norge blitt kaldere, ( synes den påstanden er den verste jeg har hørt i desse valg kamp tider) og at i min verden tar vi vare på hverander, vi bryr oss om hverandre og vi har det egentlig veldig godt sammen, uansett om vi er hjemme på Vigra eller i vårt andre hjem i Trondheim. Å bry seg er noe av det viktigste vi kan gjøre, kanskje verden blir god og varm da.....

 Et øye mot verden
 Og kanskje noen gode ord i taletuten til nabo`n
 Thea syntes det var stas med lego figurer på lekebutikken i dag
 Lek og morro i hverdagen er gull verdt....bare se på desse tre her....
Så mens min verden suser avgårde, valget mitt er tatt, så ønsker jeg dere alle et godt VALG!!
Over og ut fra Roald.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar