søndag 1. mars 2015

Disney dag 2, EPCOT!!!

Endelig!!!! Etter ufattelig mange herlige timer på beina kunne jeg deise ned i senga så fjørene knaket og lene meg godt tilbake etter å ha opplevd en fantastisk flott dag, vi har vel heller ikke hatt en så strålende fin dag siden vi ankom statene for snart 2 mnd siden. Dagen i dag ble tilbrakt på Epcot, noe som passet oss helt strålende, vi var litt usikre på været etter fadesen i går og etter meldingene så vi tok fatt på Epcot i dag, og vil ta for oss Disney Magic i morgen.
Dagen startet med overskyet men ganske varmt vær, så vi var vel fornøyde med at det ikke regnet. Vi begynte å labbe i vei, skaffet en rullestol til Thomas, greit nok at han er på farten igjen, men av og til er det godt å kvile seg også. og han sliter nok mer med magen igjen, og det er ikke bra, selv om han spiser bra no og maten smaker bedre, hjelper det fint lite når det kommer opp igjen, men det bare må bli bedre...Uansett så tuslet vi oss av gårde, Thea fann space verden og skulle absolutt gjøre det, helt greit men Thomas ble litt skeptisk så det ble meg og Thea som ble sendt ut i verdensrommet, var faktisk veldig morsomt og litt skummelt, men Thea klarte seg fint og det hadde Thomas også gjort om han hadde prøvd. Så tuslet vi oss videre og fann etterhvert ut av hvordan parken var og vi fikk orientert oss godt. Er faktisk en veldig god og oversiktlig park. Selvfølgelig mange butikker, med veldig maange bamser i alle sammen, sukk og stønn for det er jo det eneste Thea ser på og vil ha, men no er det jamt stopp, ble to nye i dag, så no får ho bruke penger på andre ting, kanskje, jaja...gir vel meg på en i morga også......
vi fann etterhvert ut hvordan vi skulle komme oss til alle epcot paviljongene, og der var det mange spennende ting skal jeg si dere, og den NORSKE hadde et ganske greit inntrykk, ikke den beste men dei hadde i hvertfall skoleboller, VAFFLER MED BRUNOST, kanelsnurrer og vi var veldig godt fornøyde, vi spiste ogs middag der, det ble ingen billig affære, men men godt med norsk mat i hvertfall og alle spiste godt!!! Vi fikk sett veldig mye bra, mange spennende ting og vi fikk gjort masse i tillegg som en båt tur for å besøke Nemo, der var det litt anna fisk også, veldig kjekt, og vi tok en tur med et tog der vi fikk lære litt om forskjellig innenfor landbruk kan man si...Dagen i dag ble avsluttet med et forrykende fyrverkeri, mens vi satt og ventet på bussen som skulle ta oss tilbake til hotellet, og da vi kom tilbake sovna Thea etter 5 min, helt utslitt men også veldig godt fornøyd, det er vi alle sammen, no blir det å legge seg tidlig for vi må opp til samme tid i morga også.

Ut i verdensrommet med oss :-)

Elsa og Anna
 Mexico

Den Norske pavalijongen :-)

Nam nam :-)

Trolla var der ja :-)

Kina sin...

Alle disney figurene var i hvert sitt bed, innmari stilig...

Tyskland!!

Noen var no ikke ferdige med jula heller...men den vare jo helt til påske så...

USA sin...

Japan

Marokko

Frankrike

England hadde en stor plass :-)

Mye engelsk....

Kunne ikke dy meg, Thea med sverd og skjold, og UNITED drakt da :-)

Glad jeg ikke er gartner her...
 Så måtte Thea kvile og Thomas pushe :-)

Thomas sin favoritt Mikke!!

Landbruk og fiskeri, hand i hand...

Middag på Akershus!!, med mye prinsesse besøk...
 Forrett!!Middag kjøttkaker, dessert is, sjokolademousse og eplekake...

Til og med Thomas gliste da Mulan kom og søstera ikke ville!!!

Og med dette bilde sier vi over og ut fra Orlando, mer magi kommer i morgen!!!