søndag 29. mars 2015

Søndag betyr rolig dag i Trondheim

Da nærmer det seg slutten på helga, men stadig nærmere ny helg og ikke minst PÅSKE, allerede er det vel mange som har tatt seg påskefri og nyter sola i en eller annen hyttevegg eller noe sånt. Vi er fremdeles her i Trondheim, og dagen i dag har vært veldig rolig. Siden Thea også sov her hos meg og Thomas  natt ble vi selvfølgelig vekt mye tidligere enn vanlig, og ikke bare det men vi mista jo også en time fordi vi måtte stille klokka, så både jeg og Thomas har vært som noen zombier i hele dag, men merkelig nok så våkner vi til ut på kvelden. Thomas holder fremdeles på med tilvenning på sondemat, det er noe som tar litt tid, men så lenge vi har fått god opplæring i hvordan ting fungerer så kan vi fortsette med det også hjemmefra. Så nå er håpet at vi blir "løslatt" på tirsdag, og da blir det ei flott hjemme påske på oss...Da får ski være ski, og fjell være fjell for vi skal hjem!!! Det skal bli godt å få sove i si eiga seng i ei hel uke, er jaggu meg lenge siden sist det da....
Siden alle sammen er her oppe og vi har leiligheten så har vi tilbrakt store deler av dagen der oppe i dag, har vært kjempe koselig å få være sammen, spise middag sammen og bare kose oss, og siden ho mor ble enda gamlere i dag, fikk vi jaggu meg til å spise litt kake også. Ikke bare fikk jeg kake men jaggu meg overrasket dei med pakke også. Kjempekoselig å bli gjort litt stas på...Siden Thea våknet tidlig så fikk vi ruslet oss en liten tur ut for å få litt frisk luft og løpt av seg litt energi, så vi tuslet bort i en park like ved her som Thea har syntes såg så spennende ut, der kosa ho seg med klatring og mye annet en god stund før vi rett og slett frøs inn igjen...
 Når jeg og Thomas kom ned på sjukehuset igjen, vi fikk satt på siste rest av sondemat for i dag, og så fikk vi en stille og rolig kveld, med en grei fotballkamp i tv ruta. Greit nok å se Ronaldo i ny og ne...
I morgen er det mer opplæring i hvordan sondemat fungerer, vask og stell av knapp, og litt andre praktiske ting som står på menyen, samt vi må få hentet ut endel sondemat slik at vi ikke går tom den neste uken.
Så får vi bare håpe og be om at ting går etter planen slik at vi kan suse nedover igjen og hjem til påske på tirsdag.





 Thea koser seg ute...


 Gode snille Siw laget vaffler...innmari gode ble dei også...
 Gaver i dag....


 Mere gaver, kjekt å få sånne ting...

Kjempe god "hjemmebakst" ja :-)
Ja det var det vi hadde fra dag ett eller annet, har kommet ut av tellingen, men i hvertfall så sier vi over og ut fra Trondheim, det vet jeg i hvertfall ennå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar