mandag 2. mars 2015

Disney dag 3 og siste....

Tenke seg til dette er den siste kvelden vi har her i Orlando, og Disney world. Vi har hatt 3 flotte dager, om man ser bort fra regnet vi hadde på lørdag. Dagen i dag ble tilbrakt på Magic Kindom, den største og eldste av alle parkene. kjempeflott flott park der man blir rett og slett verdemsnmester i venting. Vi hadde fast pass, men likevel ble det vannvittig mye venting på oss i dag. Men det visste vi, så vi var godt forberedt på å stå i kø ja. Vi startet dagen med buss, tog, og tog før vi entret parken, flotte muligheter for å komme seg dit man ville med noe dei kallaer monotrail. Enkelt og greit, men ikke fullt så enkelt når man skulle hjem, da hadde plutselig toget fra magic sluttet å gå, men vi tok båten over dammen, og fikk gå på toget der, så vi kom dit som bussen skulle hente oss, også fikk vi jo prøve kopiene av en dampbåt også. Så vi kom oss trygt tilbake til hotellet, og der flatet vi ut alle mann, har vært en varm dag, med sol stortsett hele dagen, så vi har fått nyte sol og varme i tillegg til mye spennende aktiviteter. Vi startet inne på adventure land, med papegøye show, det var kjempe artig, før vi entret aladdin og fløy til værs. Det syntes alle mann var kjempe gøy. Etter å ha vandret rundt en stund, bestemte vi oss for å prøve tømmerrenne/watersplash, noe som var både fint og skremmende på en og samme tid. Mye flott å se på inni, samtidig som det egentlig også var en mini berg og dalbane. Våte ble vi også, men det tørket fort opp. Så etter lunsj var det tid for fanasyland, med Mikke Mus 3d show, Peter Pan flight, og its a small world, som var en båttur gjennom alle verdens delene. Samt en karusell tur, noe Thea digget stort, ville ikke gå av hesten før ho måtte. Både små og store koste seg kjempe masse. Før middagen tok vi oss en tur til Space mountain...jaja vi kan vel være glade for at vi ikke visste hva det var, og at vi ikke hadde spist middag, for da hadde vel den kommet opp igjen, det var rett og slett en berg og dalbane inne og i mørket, kjempe gøy, men også en smule skummelt, og siden vi ikke fikk sitte sammen men måtte sitte en og en var jeg en smule redd for at Thea skulle falle ut, men det gikk bra, men vi fikk klar beskjed fra minste tøtta etterpå, at dettte skulle vi ikke gjøre igjen nei!! Siden vi måtte stå i kø på det meste så valgte vi ut diverse ting vi ville gjøre, det ble en god og helt fabelaktig dag som vi alle sammen hadde stor glede av. Samt vi fikk handlet litt i dag også, og ja det ble en ny bamse på Thea, Simba denne gangen... No er det pakking som er agendaen før vi må ut fra hotellet kl 11 i morgen. Tenke seg til at dette er siste innlegg her før vi kommer på flyplassen, og da er vi på vei HJEM, kommer fortsatt til å drive med bloggen, men ikke så omfattende som den har vært, Thomas har en lang vei å gå før han er frisk, allerede uka etter vi er hjemme skal vi til Trondheim for samtale og sjekk, da får vi også vite tidspunkt for cellegift behandlingen...Men no skal vi aller først HJEM og det gleder vi oss masse til..

Mens vi venter..

Disney Magic Kindom

Aladdin tok oss til værs.

It`s a small world...

Peter Pan :-)

Mere venting, denne gang på Space Mountain

Dagens middags cafe!!

Mosaikkbilder på veggene inne i slottet

Flott på kveldstid også...

Da nærmer vi oss slutten, i morgen har vi lovet å ringe i bjella for Cole, det skal vi gjøre, og det kommer nok et innlegg her før vi setter oss på flyet hjem....Over og ut fra Orlando i denne omgang!!